Alle Helgens gudstjeneste v Bettina C Tranberg

Søndag 3. november 2024, kl. 14:00 - 15:00
Sct. Lukas kirke, Christian Richardts Vej 1, 1951 Frederiksberg C
Bettina C Tranberg

Første søndag i november måned er det Alle Helgens-dag. Alle Helgens-dag har fra gammel tid af været en dag, hvor vi stopper op og særligt mindes vore afdøde og takker for alt, hvad vi blev givet af dem. Dette sker ved en særlig Alle Helgens-gudstjeneste med bløde jazztoner,  sange, tekstlæsninger, lystænding og prædiken.

Alle Helgens-dag er en god mulighed for at invitere og samle pårørende til de afdøde i årets løb til en gudstjeneste. En gudstjeneste, hvor folk mødes og får lejlighed til endnu engang - og i den særlige situation, som de er i - at mindes de afdøde. Vi tænder lys i kirken for de afdøde, og navnene bliver læst op. Menings- og stemningsfuld samt trøsterig kan gudstjenesten beskrives.

Alle, som ønsker det, kan også få læst navnet op på den, som er død i det forgangne eller tidligere år, og som er i jeres tanker. Det sker ved at udfylde en lille seddel ved ankomsten til kirken. Sedlen vil ligge i våbenhuset.

Det er gratis og kræver ingen tilmelding.

Jazz orkester: Eva Malling bas, Benita Haastrup trommer, Sanne Graulund klaver

Du vil måske også kunne lide...

Feed